2013

 

Januari
Nyår spårade, och var allmänt annorlunda och konstigt.
Färgade håret brunt.
Fick upp kontakten med gamla vänner.
Träffade nya vänner som sedan skulle hugga en i ryggen.

 
Februari
Kallt med mkt snö.
kolla på petter, ison & fille på krogen å levde livet.
Hade sky hög feber en hel vecka, med hosta, hals ont osv
 
 
Mars
Hade praktik i tre veckor som slutade med att vara sjukskriven av att en sprika i höften.
Fick gulligt besök av en räv.
Påsklovet började.
Var i romme och åkte bräda.

 

April
Firade påsk med familjen.
Började planera studenten i klassen.
kollade olika folkhögskolor.
Började leta sommarjobb.
Skrev mitt första cv.
Hade kläd ångest & alla kläder jag ägde var fula.
Fick panik över mitt hår och slinga det blont helt plötsligt.
 


Maj
Stressade med en massa inlämmnings upg som skulle in, innan betyget sattes
Hade massa prov och inlämmnings uppgifter.
Låg hemma över ångest men klarade allt i tid.
Bilden beskriver ungefär hur jag kände.

 

Juni
Hade panik över skolan.
Var ute alldeles förlänge på nätter och krogar.
bakade en massa roliga/konstiga saker till min student.
Tog studenten, hade bästa dagen/kvällen i hela mitt liv.
Sa upp kontakten med folk som inte förtjänar min energi.

 

Juli
Gick runt som abetslös, men huvudet trodde det var sommarlov.
Blev bara blondare och blondare av solen och lät det vara så.
Åkte på på semester till varberg en vecka.
Åkte in till göteborg för att ha en dag på liseberg som slutade dyrt
men med en stor toblerone med hem.
Sedan när jag kom hem var det bara att packa om väskan för yttligare en
vecka borta men då hamnade jag på Gotland.

 



Augusti
Alla andra började skolan/jobb men jag var arbetslös och hade inte haft tankar på jobb eller att börja plugga igen.
Jag gick ner i deppretion över hur min situation såg ut.
Några av mina vänner flytta för att starta nytt liv med jobb och skola.
Även min gamlaste vän flyttade ända bort till England
Men som påster på såren så tatuerade jag något jag velat göra länge.

 

 September
Drog jag i väg på en båtresa för att fira min kusin mor. Men slutade med att jag kanske drack ett glas för mycket, dansade kanske lite för mkt så att fötterna värkte. Och somnade inte förens fem på morgonen.
Sedan var det marken i byn, men den var inte alls lika rolig som den bruka. Det fattades personer som gör själva marknaden. Men jag åt en jädran mkt mat och slösade alla pengar jag hade på ens som betyder hur mkt som helst..

 

Oktober
Jag köpte min alldra första bil.
fick för mig att skriva en barnbok, men kom inte så långt utan det blev bara en massa ider.
Åkte runt lite spontant till olika ställen. Blev en hel del skräpmat.
Drog ut på krogen med några som blivit 18, och fick i mig kanske en å en annan öl för mkt.
 


November
Jag och mamma fyllde år
Väntade alldeles för mkt på snön som aldrig kom.
Börja planera en massa framtidsplaner , så som att dra till australien i ett år eller aldrig komma hem igen. Att kanske flytta bort så långt det går i sverige och plugga något helt meningslöst..

 
 

December
Den första snön kom.
Jag åkte bräda på knapt någon snö alls, snön varade kanpt två dagar.
Köpte en hamster helt spontant.
Jag firade så klart jul.
Hatade mitt hår , och klippte lugg dagen innan nyår.

 

2014 du är så himla välkommen!  
Hamnade i Örebro på nyår och träffade vänner jag inte sett på ett halvår.

 

Kommentarer
Postat av: Kristina

Snygga tattuering vad står det? :D

Svar: Det är rommerska sifror för min mamma! :)
Sandra Engman

2014-01-02 @ 19:57:10
URL: http://kristinaj.blogg.se
Postat av: Sofia

woo gott nytt år <333

Svar: Tack dsm! :D <3
Sandra Engman

2014-01-02 @ 22:26:02
URL: http://sofiasopic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0