Lämna det bakom dig

 
Tidigare på bloggen fick jag en fråga om  komplex så här kommer detta inlägg.
Tycker du att du har en för stor rumpa eller kanske för små bröst? Att ha komplex är vanligt,
men det bästa du kan göra för att bli av med nojorna är att strunta i dem.
För ju mer energi du lägger ner på en "ful" näsa, desto fulare kommer du att tycka att den är.
Komplex har gamla som unga. Och det är för att man aldrig nöjer sig. För tycker du att du har fula/snea tänder och du fixar dom så att dom blir raka. Så kommer du tillslut hitta något annat på din kropp som du inte tycker är snyggt. För vi verkar ha svårt att acceptera vilka vi är och hur vi ser ut. För vi jämför oss automatik med andra. Det är ett naturligt djurbeteende som handlar om överlevnad och fortplantning. Vi vill bli bättre och mer attraktiva. Helt enkelt passa in utan att sticka ut med en "ful" kroppsdel. Och medierna idag gör det inte lättare för oss.

Men vet ni vad som är så himla bra? Alla människor har något dom inte är nöjda med på sin kropp vissa accepterar det och vissa inte. Men det jag ville komma fram till är att alla andra går å oroar/bryr sig om sina komplex så mycket att dom inte ens märker det du tycker är fel på dig. Sedan är det inte fel på dig, utan det är du själv som tror att den kroppsdelen är ful.  

Jag tycker personligen att det bara är bra att folk ser oika ut. För hur tråkig hade det inte varit om alla hade sett lika dana ut? Det hade ju inte vart så speciellt kul. Och jag tycker det bara är charmit. Jag menar alla männsikor faller ju för olika saker hos en person.Tex,  Vissa tycker om små bröst och vissa tycker om större.

Jag har haft många olika komplex genom åren som gått. Men jag har lärt mig att acceptera varenda en av dom. Förut så mådde jag jätte dåligt över att jag var så himla smal, jag hade inga former tyckte jag och jag hade inga kläder som satt bra. Jag tyckte även att jag hade jordens minsta bröst. Att jag hade för stora lår. Att jag hade jätte fula mörka ögonbryn osv.. osv.. Idag lider jag inte av det på samma sätt för jag har acceptera att jag ser ut som jag gör. Och efter som jag var väldigt liten när jag tyckte att jag inte hade några former så fick jag mer när jag växte till mig. Jag hittade en stil som gjorde att jag kände mig bekväm i hur jag såg ut.

Så alla som går runt och inte tycker om något på sin kropp, det är inte fel på dig. Det är fel på hur världen är idag.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Fin blogg

2013-12-04 @ 21:06:13
URL: http://jjustdanceit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0